Posiadanie listy kontaktów, które są zainteresowane Twoim produktem lub usługą jest zawsze gwarancją otwartości na to, co masz do zaoferowania, niezależnie od tego, czy chodzi o promocję nowego produktu, czy o przekazanie informacji, które mogą być przydatne dla Twoich czytelników. W każdym razie, prawidłowe korzystanie z newslettera daje możliwość bezpośredniej i skutecznej komunikacji z subskrybentami, oferując im okresowo istotne informacje dotyczące ich zainteresowań.

Definicja newslettera.

Newsletter to cyfrowy biuletyn informacyjny, który jest wysyłany pocztą elektroniczną do zapisanych do niego kontaktów. Częstotliwość publikacji zależy od strategii marki stojącej za newsletterem, choć zazwyczaj odbywa się to codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Jednak często zdarza się, że firma decyduje się na wysyłanie newsletterów tylko wtedy, gdy ma coś wartościowego do zaoferowania lub gdy ma ważne informacje do przekazania.

Do czego służy newsletter?

  1. Oferowanie interesujących informacji dla subskrybentów newslettera.
    Głównym celem newslettera powinno być oferowanie informacji, które przyniosą czytelnikowi jakąś korzyść, czy to informacyjną, czy rozrywkową. Częstotliwość wysyłek powinna być zgodna z charakterystyką firmy i jej odbiorców, znajdując optymalną równowagę, tak aby nie denerwować abonentów, a jednocześnie utrzymać zainteresowanie w czasie.
  2. Promowanie produktów lub usług.
    Po zaoferowaniu regularnych informacji, możesz zdecydować się na wysyłanie e-maili promujących określone usługi lub produkty. Należy uważać, aby nie przekraczać częstotliwości wysyłania tego typu newslettera, gdyż może to powodować irytację subskrybentów, a takie maile mogą trafić do folderu spam lub bezpośrednio spowodować wypisanie się użytkowników z newslettera.
  3. Profilowanie potencjalnych klientów.
    Kiedy użytkownik decyduje się na subskrypcję naszego biuletynu, podaje istotne dane osobowe, które mogą być wykorzystane do segmentacji odbiorców, z możliwością oferowania spersonalizowanych biuletynów dla każdej grupy odbiorców. Jeśli zostanie to wykonane prawidłowo, może to zwiększyć efektywność naszych newsletterów, a tym samym zainteresowanie naszych subskrybentów. Produkowanie różnych newsletterów dla każdej grupy odbiorców może być żmudnym zadaniem, dlatego konieczne jest znalezienie równowagi pomiędzy liczbą newsletterów a opłacalnością tej strategii.
  4. Budowanie lojalności rzeczywistych klientów.
    Newsletter jest bardzo silnym narzędziem lojalności klientów, o ile strategia jest skuteczna. Jeśli klient, po skonsumowaniu produktu lub usługi, jest zadowolony, to bardzo owocne jest wykorzystanie cyfrowego newslettera do zaoferowania interesujących wiadomości dla czytelnika, a tym samym zapewnienie mu pozostania w biznesie jako wiarygodny klient i zadowolony z naszych usług.

Zalety korzystania z newslettera.

  1. Tworzy stabilne relacje między firmą a klientem.
  2. Zwiększa zaufanie klienta do firmy.
  3. Stosunkowo łatwa do przygotowania forma reklamy.
  4. Jest przystępny cenowo, nawet dla małych przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność.
  5. Newsletter może być bardzo dochodowy.
  6. Pozwala to na szybkie przekazywanie ważnych informacji.

Wady korzystania z newslettera.

  1. Jeśli nie jest to dobrze zrobiony, może być uciążliwy dla użytkownika, osiągając efekt odwrotny do zamierzonego.
  2. Co prawda pozyskiwanie maili od interesujących użytkowników jest ważne, ale są inne marki, które również kontaktują się z klientem tą drogą, co oznacza, że konkurencja jest duża.
  3. Produkowanie kilku newsletterów dla każdej segmentowanej grupy klientów może być trudne i stosunkowo kosztowne.
  4. Wymaga konsekwencji i zaangażowania, jeśli chce się osiągnąć wymierne wyniki.